Reclame, marketing, de mortierbrigade, het zegt me allemaal niets meer. Vroeger hing daar nog een zekere romantiek rond maar die lijkt een beetje verdwenen. Ook al die sites van jonge gedreven reclamemakers zijn zo zielig. Met al hun online social viral marketing, als het maar Engels is, zitten ze zichzelf te prostitueren voor het groot kapitaal. Schouderophalend aanhoor je al de verhalen over gerichte reclamecampagnes die doelgroepen doorverwijzen naar sites met een leuk filmpje en daar gevraagd worden om te interageren. En dan krijg je dingen als dit:
“Naast een heel gerichte DM-campagne (via e-mailing), vormt een uitgekiend seedingplan met onder andere een leuk filmpje de basis van de mediastrategie. In het filmpje krijgen we een aantal dramatische ICT noodsituaties, waar de held van IT een passend antwoord op heeft. Enkele gerichte advertenties ondersteunen de campagne.”
Daar wordt je toch ontzettend moe van. Creativiteit die geld moet opbrengen, dat is zaad op de rotsen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten