vrijdag 17 september 2010

PVDM

Waar ik het met jullie nog eens over wou hebben: PVDM, de marketeer van De Standaard die nu verkast is naar Nederland waar hij de leiding van het NRC Handelsblad zal overnemen.

Al die verheven ideeën over wat een krant moet zijn, ik wordt daar niet warm van. En laat PVDM daar nu eens toevallig het exponent van zijn. Volgens hem moet een kwaliteitskrant hard nieuws bevatten maar moet er ook plaats zijn voor ontspanning. Het is niet omdat iemand alles van de verkiezingen in Pakistan wil weten dat hij niet geïnteresseerd zou zijn in de verkleedpartijen van Lady Gaga. Dat klinkt aanvaardbaar maar is dat wel zo? Ik lees ook alleen maar Dag Allemaal als hij toevallig in de buurt ligt maar hem kopen? Nog in geen honderd jaar. Dus waarom zou ik het dan in de krant willen lezen?

Daarnaast wordt PVDM ook veel te veel gefêteerd alsof hij een genie is die alles wat hij aanraakt in goud verandert. Mensen, het gaat hier om een krant: een hoop achterhaalde berichten die al op het web zijn verschenen, opinies die als je een beetje zoekt ook op het internet te vinden zijn en interviews die slappe afkooksels zijn van wat er in HUMO verschijnt. Wat zou één manspersoon daar nu aan kunnen veranderen? De enigste reden voor zijn ophemeling is dan het feit dat hij zo'n vod toch verkocht krijgt aan 80.000 man. Waarvoor proficiat, het ga je goed Peter, in den vreemden.

Geen opmerkingen: