vrijdag 29 oktober 2010

Je meerdere erkennen

In al de kunsten die ik min of meer beoefen (neem dit niet te strikt of serieus) heb ik al mijn meerdere gevonden, is het gras al voor mijn voeten afgereden. Muziek: NIRVANA. Geen enkel groep heeft het eenvoudiger gedaan zonder ooit maar één keer vervelend te worden. Strips: URBANUS. Absurder kan ik het niet bedenken en als ik het wel zou proberen, het is al eens gedaan, door Urbanus & Linthout. En by the way waarom is er geen enkele hedendaagse striptekenaar die nog een conventionele strip wil maken en eens niet een 'graphic novel', daar zijn er al zoveel van. Cartoons: JEROOM. Jeroom is altijd grappig, dat kan toch niet? En zijn tekstballonnetjes zijn de beste die er zijn. Boeken: ARNON GRUNBERG. Herman Brusselmans zonder de vervelende reflexiviteit. Wel moet gezegd worden dat sedert 'Tirza' ik afgehaakt ben. Ik hou het bij 'De asielzoeker' en 'Fantoompijn', al lijkt zijn nieuwe boek 'Huid en haar' weer die richting uit te gaan. SITCOM (serieus): FRASIER. Seinfeld maar dan zonder die vervelende buur. SITCOM (van de pot gerukt): THE SARAH SILVERMAN PROGROM. Niets leuker dan met Joden en de Holocaust lachen.

Wat blijft er dan nog over? Bloggen en Twitteren, daar kan je nog het verschil maken. Daar heb ik mijn gading nog niet helemaal gevonden dus moet ik het zelf maar doen.

Geen opmerkingen: