woensdag 17 november 2010

Twittergernissen (2)


Met al die waterellende van afgelopen week zouden we bijna vergeten dat er ook nog belangrijke zaken zijn die deze aardkloot draaiende houden. Twitter bijvoorbeeld, die nooit stoppende eindeloos malende stroom van woorden en lettergrepen. Ja, u hoort mij al aankomen, als ware ik een bisschop met slechte gedachten en te veel vrije tijd: de twitt(er)ergernissen van dit semester.

1) 'Twexit': deze staande uitdrukking op Twitter werd aanvankelijk gebruikt om een stop aan te kondigen die zij het dan niet eeuwig toch een ruime tijdsperiode behelsde. Wordt nu te pas en te onpas gebruikt om gewoon mee te delen dat men gaat slapen slash zijn schuup afkuist. Mijn advies: wanneer je stopt met twitteren zullen we dat wel merken doordat er geen berichten meer verschijnen van uwer persoon, wij zijn niet debiel, anders zaten we wel op Facebook.

2) @googlebooks : deze moderne versie van 'Bond Zonder Naam' neemt citaten over uit oude boeken, maar slaagt er altijd in de meest sentimentele en overbodige krenten uit die pap te halen. Een voorbeeld? Ok: "When you blame others, you give up your power to change" of "It's easier to forgive an enemy than to forgive a friend". Dan loop je toch schreeuwend de kamer uit. Wedden dat Obama @googlebooks op de voet volgt?

3) Mensen die proberen het record twitteren te verbeteren als ware het een olympische discipline. Wie denk je wel dat je bent? "Ja, maar ik haal alles uit de kast, " hoor ik ze al roepen. Wel, laat ik ook eens een kijkje nemen in mijn kast. Ah, how convenient, een baseball bat!

Als u ook eens wil verschijnen in deze rubriek, doe dan gewoon verder.

1 opmerking:

Nic zei

Aangevuld zou ik graag alles met een "tw" ervoor willen bannen van twitter. Al dat twunchen en twexiten doet u volgens mij alleen maar als een 14-jarige puber klinken. twuff said