zaterdag 15 januari 2011

Het is genoeg geweest

"Het is genoeg geweest. Er moet een regering komen en wel nu!". Ja, ok, maar is er iemand die tegen een regering is, vraag ik me dan af? Sommige vinden dat het niet slecht gaat zonder regering, dat wel, maar daarom hoeven ze nog niet het record regeringvormen te verbeteren. Ik ga ook een mars organiseren: tegen marsen op Brussel. Rik Torfs zei het al: ze hebben een punt maar af en toe eens een komma kan geen kwaad. Nee, dat heb ik gezegd, Rik Torfs zei dat goed bestuur geen verkiezingsbelofte kon zijn want niemand is tegen goed bestuur. Dus wanneer je een mars houdt moet je er tenminste voor zorgen dat er een potentiƫle tegenbetoging gevormd kan worden. In dezelfde categorie als 'wij willen een regering' vinden we de belspelletjes, call-centers en slechte journalistiek. Dingen waar iedereen een bloedhekel aan heeft en waar het dus lekker bij mobiliseren is.

Dingen waar je wel een mars op Brussel voor kunt houden: het voetbalcontract dat naar vtm of vt4 zal gaan. De UCI die doet alsof Iljo Keisse zijn neus bloedt. Saloncondities. Radioreclame. De wenkbrauwen en denkbeelden van Vic van Aelst. Frank Focketyn die niet in de jury van de allerslimste mens zit. Daarvoor zou ik op de straat willen komen. Een petitie tekenen. Instemmend knikken. Niet wegzappen.

Geen opmerkingen: