zondag 8 augustus 2010

Twitterergernissen


Ik zit nu al een paar maanden op twitter en in die tijd heb ik me al een aantal keren goed geërgerd. Hier is mijn top-5 twitterergernissen van deze maand:

1) mensen die heel trots melden dat hun nieuwbouw opgetrokken zal zijn uit natuursteen, en daar maar over blijven dooremmeren. We weten dat je rijk bent, het is goed.

2) communicatie-advisseurs in het algemeen, hoe overtuigd die mensen zijn van hun grote gelijk ('alles is communiceerbaar'). Dat veruitwendigt zich in tweets met jobaanbiedingen bij reclamebureau's allerhande. "Pak je kans, want 't is een fantatastische stiel, heel afwisselend ook". James, een nekschot graag.

3) het interessert ons niet waar uw supermarkt/electronicaketen/ hondenkapsalon gelegen is. Echt niet.

4) het teveel aan nerdtopics waar ik zelden iets van afweet. Zijn o.a. de revue gepasseerd: het nieuwe Apple-trackpad, wat dat ook moge betekenen, het androïd-besturingsysteem van Google, next, het einde van Google Wave, next. En dan heb je altijd die ene nerd die Google Wave wel geadopteerd heeft en totaal in paniek slaat. Rustig blijven ademen en we zullen wel een oplossing vinden, vriendje. "Maar ik moet en zal mijn ultra-interessante e-mailconversaties overzichtelijk houden". Ja, 't is goe manneke, ga maar gaan slapen.

5) vrouwen. Vrouwen die het allemaal niet meer zien zitten. "Zit weer met zichzelf in de knoop". Op facebook kan dat er nog mee door, op twitter word dit genadeloos afgestraft (ik weet wel niet door wie). In dezelfde categorie: studenten die zagen over herexamens. Daar is je moeder voor, laat ons met rust.

Volgende maand zijn we terug met een nieuwe round-up, of misschien al vroeger.

Geen opmerkingen: