donderdag 5 augustus 2010

Wat doe je dan als je zo hele dagen thuis zit?

In de reeks 'Vragen waar ik een mond vol tanden van krijg' : "Wat doe je dan als je zo hele dagen thuis zit?" Wel, ik heb er vandaag eens op gelet dus zal ik het maar vlug uit de doeken doen.

Opstaan rond 11u30, Senseo in gang zetten en koffie drinken, vervolgens krant van gisteren lezen in de woonkamer. Naar boven vluchten rond 12u30 want daar zijn de huisbazen, thee drinken (heb waterkoker in mijn slaapkamer) en wat in humo bladeren en radio luisteren. Wanneer huisbaas terug naar het werk is, 13u45 stipt, verder de krant lezen van gisteren. Tussendoor de kat eten geven, wat kan die kat eten, waarover straks meer. De krant uitbladeren en wat op de driesnarige gitaar tokkelen om dan terug de krant in te duiken voor de opiniestukken, let op, dit is nog altijd de krant van gisteren. Om wat frisse lucht te happen, even in de tuin gaan wandelen en kijken of het dwergkonijn zich nog in leven houdt. In de garage opmerken dat je die band nog moet opblazen en vervolgens met vuile handen de kat opnieuw, ik had je gewaarschuwd, eten geven.

Na handen wassen eens kijken of ze toch niet ergens de ronde van Polen uitzenden, Eurosport2!, op die mannen kan je altijd rekenen. Denk je. Juist voor de sprint schakelen ze zonder enige waarschuwing over op de Australische rugby league die duidelijk enkel toegankelijk is voor bruine ridders. En het ging dan nog maar over een heruitzending van de rit van gisteren. Na dit doldwaas avontuur toch nog eens de krant erbij pakken om in de tv-gids te kijken wat er gisteren allemaal op tv was.

Toen bleek dat de computerkamer vrij gekomen was en heb ik nog wat domme dingen getwitterd en nu zit ik dus te bloggen uit schuldgevoel omdat andere mensen veel productiever zijn. Daarom ook de bedenkelijke kwaliteit van dit stuk.

Waarom willen mensen dit toch weten?

Geen opmerkingen: