vrijdag 20 augustus 2010

Reuzen & rituelen

De kleine reuzin en de duiker. Op de VRT proberen ze ons weer tot het uiterste te drijven. Ze bouwen het gedurig op tot de dag waarop het allemaal zal gebeuren. Big fucking deal, een houten reus die door de straten van Antwerpen dwaalt en op zoek is naar een kleine reuzin die maar niet wil bewegen. Ongelooflijk, zijn ze er maanden mee bezig wil die kleine reus plotseling geen vin meer veroeren. Ik zat me te verkneukelen bij mijn radiotoestel waarop alles live(!) werd uitgezonden. In Kortrijk lopen er al jaren reuzen rond, heeft nog nooit een haan naar gekraaid en er is zeker geen radioploeg langsgekomen om het live van commentaar te voorzien.
Wat heeft iedereen met die verdomde rituelen. Is dat uit jaloezie op andere volkeren die een hele maand niet eten overdag en daar dan een groot feest voor organiseren? Ik heb absoluut niets met massa's, het is een gĂȘnante boel en bovendien ook nog eens horendol saai. Ik zie me daar al staan tussen die idoten. "Is hij daar?" "Nee, hij is daar nog niet maar ze zeggen..".
We moeten stoppen met die rituelen, hoe kunnen we anders ooit een vuist maken tegen die moslims en andere godsdienstwaanzinnigen. Zolang wij langs de weg staan uitkijken naar een reus als een stel peuters zullen moslims en co blijven zeggen: "Maar jullie hebben ook nood aan rituelen want jullie staan op de kijk voor reuzen, van jullie hoeven we geen lessen, insjallah."
En willen we dat?

Geen opmerkingen: