zaterdag 25 december 2010

2010 - Het gat van Pico

Ik voel mij toch verplicht iets te schrijven want dat wordt 1) verwacht op het einde van het jaar, om iets beschouwend de wereld in te sturen én 2) omdat het kerstvakantie is en dan heb je massa's vrije tijd om iets te schrijven en creatief te wezen. Maar over wat kan je nu nog iets schrijven waar niemand anders al iets over heeft geschreven. Misschien een persoonlijke ervaring die uitwaaiert naar het grote nieuws? Of een fait divers die een onderstroom in de maatschappij weet te vangen. Wie zal het zeggen?

Wat zullen we onthouden van 2010? Als ik mijn blog overschouw dan zie ik Pico, pedopriesters, PVDM en privacy oplichten uit de prei, euh, brij. Vergeef me de fout, het komt door al die p's. Ja, we kunnen het gerust zo stellen: 2010 was het jaar van de p's. Het was ook het jaar dat iedereen weg moest. Pico moest vertrekken, liefst met zijn caravan. PVDM moest weg bij de VUM wegens teveel petten, weeral die verdomde 'p'. Ook pedopriesters verdwenen met de noorderzon en hun leider in bange dagen, Vangheluwe moest weg uit de abdij van West-Vleteren. En onze privacy, die is ook weg.

En nu ben ik ribbedebie tot 2011. Champagne gaan drinken met die andere Debie.

Geen opmerkingen: