dinsdag 1 februari 2011

Baby Geslacht!

Ja, de avondklok wordt niet gerespecteerd in Caïro, dat weten we nu wel, beste nieuwslezers. Tot zover de mededelingen. Over naar het echte werk.

Wat is het probleem als ouders op voorhand het geslacht willen kiezen van hun toekomstige kind? Er wordt al zoveel gemanipuleerd en dan vallen we met z'n allen over zo'n pruts, ik vind dat vreemd. Die voorzitter van de Belgische vereniging van gynaecologen (de BVVG, in de volksmond beter bekend als 'Die viezeriken') zei zelf dat hij zo'n soort praktijken (geslachtskeuze) associeerde met verre landen en dat hij geshockeerd was dat één van zijn leden hieraan had meegewerkt. En dat het illegaal was; en dat het niet kan.

En waarom niet?, vraag ik me dan af. Er wordt veel te licht gegaan over een kind krijgen, zo van: je moet daar niet over tobben, dat zal zichzelf uitwijzen. Dan heb ik liever dat ouders precies weten wat ze willen, dan hebben ze er tenminste over nagedacht in plaats van het gewoonlijke nattevingerwerk. Er wordt vanzelf van uitgegaan dat die (Nederlandse) ouders dit doen om er zeker van te zijn dat ze een zoon zullen krijgen. Maar dat durf ik toch te betwijfelen. En zelfs als ze een jongen willen, dat is toch hun volste recht. Misschien hebben ze grootste plannen met hun kind, op voorwaarde dat het een zoon is, of een meisje (misschien dromen ze ervan een goeie nachtverpleegster op te kweken, je weet nooit). Dan zit je daar met een meisje, of een jongen. Dan is het toch beter om die frustraties te voorkomen door al op voorhand het geslacht te manipuleren.

Persoonlijk zou ik ook rapper een kind maken als ik het geslacht op voorhand kan bepalen. En dan zou ik kiezen voor ... een vrouwtje. Dus berg al die vooroordelen maar op.


Geen opmerkingen: